Andorra i Bulgària signen un conveni per evitar la doble imposició

Andorra i Bulgària han signat un conveni per evitar la doble imposició (CDI), un acord dissenyat per enfortir la cooperació fiscal entre ambdós països i facilitar les relacions econòmiques bilaterals. Així ho va anunciar el Govern d’Andorra en un comunicat de premsa el 19 de juny de 2026.

La signatura va tenir lloc a la ciutat búlgara de Varna i va ser formalitzada pel ministre de Finances d’Andorra, Ramon Lladós, i el seu homòleg búlgar, Galab Donev. L’acord és el resultat de diversos anys de contactes entre les autoritats dels dos estats i de les negociacions tècniques realitzades durant el 2026.

L’acord té com a objectiu evitar que els mateixos ingressos siguin gravats simultàniament en ambdós països, establint mecanismes per eliminar situacions de doble imposició. També incorpora mesures dissenyades per prevenir l’evasió fiscal i proporcionar una major seguretat jurídica a les persones i empreses que duen a terme activitats econòmiques en ambdós territoris.

Amb aquesta signatura, Andorra amplia la seva xarxa de convenis fiscals internacionals, una eina que el Principat ha estat promovent en els darrers anys per facilitar els intercanvis econòmics i enfortir les relacions comercials amb altres països.

La signatura de l’acord va tenir lloc durant la reunió anual de la circumscripció del Fons Monetari Internacional (FMI), que també es va celebrar a Varna. Durant la reunió, es van tractar qüestions relacionades amb la resiliència macroeconòmica i financera, l’impacte de la digitalització en la productivitat i el sector públic, i la integració dels països en les cadenes de valor europees i globals.

L’acord ha de sotmetre’s ara als procediments de ratificació pertinents abans de poder entrar en vigor en ambdós països.